A társulat megbízásából elkészített viziközmű terveket és azok műszaki leírását találja a mellékletekben. A legutolsó Pest-Terv álatal készített koncepció terv véglegesítése folyamatban van.
Nyilvános tervek:
Bartek elvi engedélyeztetési terv 2012.07. (publikus)
Hidrokomplex 2004-2006 (csak tagok részére)
Szerződések:
Pest-Terv szerződések (csak tagok részére)
Pest-Terv koncepció terve jelenleg még nem elérhető, változtatások folyamatban vannak, mely jóváhagyás után kerül fel a dokumentumtárba.
Egyeztetések:
2023.11.29 - Emlékeztető egyeztetésről Budaörs Polgármesteri Hivatallal (csak tagok részére)
2024.01.18 - 2023-as Decemberi egyeztetés feladatainak folytatása (csak tagok részére)
2024.03.08 - Emlékeztető egyeztetésről Budaörs Polgármesteri Hivatallal (csak tagok részére)
2024.06.13 - Emlékeztető FCSM-el egyeztetésről (csak tagok részére)
2024.08.23 - Levelezés adatigénylésről hozzájárulás kérése FCSM-nek (csak tagok részére)
2024.08.28 - Önkormányzat és FCSM egyeztetése BFVT nélkül (csak tagok részére)
Adatbekérések:
Kritikus meredekség meghatározása %-ban - Választ kaptunk a műszaki ügyosztálytól, 15%
Ellennyomó medencék építási szabályai - Nem kaptunk érdemi választ a főépíteszttől és műszaki ügyosztálytól sem
Mocsár és vízmosás hibás besorolású terelütek konzisztencia vizsgálatra irányuló kérés - BPH nem tartja időszerűnek a kérésünk
Mint ismert a FHÉSZ (Frankhegyi Helyi Építési Szabályzat) kizárólagosan tiltja a modern, zöld megoldásokat. Ezt a rendelet 27. § határozza meg: https://or.njt.hu/eli/730105/r/2014/24/2021-02-01
Ez teljesen elfogadhatatlan 2024-ben, amikor felsőbb jogszabályok kifejezetten előnyben részesítik ezeket a megoldásokat.
Törvényességi felügyeleti eljárást kezdeményeztünk, a jogszabályi visszásság tisztázása érdekében.
A 420/2021. (VII. 15.) Korm. rendelet 39. § 11.-a módosította az OTÉK 47.§ (3) bekezdését:
"(3)Amennyiben nincs közműves szennyvízelvezetés, úgy abban az esetben hatóságilag engedélyezett, korszerű és szakszerű közműpótló berendezést kell alkalmazni a szennyvíz ártalmatlanítására."
Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2020/741 rendelete, amelyet 2020. május 25-én fogadtak el, a víz újrafelhasználására vonatkozó minimumkövetelményekről szól. E rendelet célja az, hogy elősegítse a tisztított szennyvíz biztonságos újrafelhasználását, különösen a mezőgazdasági öntözésben, ezáltal hozzájárulva a fenntartható vízgazdálkodáshoz és a vízhiány kezeléséhez az Európai Unióban.
Törvényességi felügyeleti eljárás kérelme - BEFOGADOTT - VÁLASZ (még nincs)
2024.06.11 - Állásfoglalás kérése Pest Vármegyei Kormányhivataltól a zöld megoldások szabályozásáról
2024.07.11 - Pest Vármegyei Kormányhivatal VÁLASZA
2024.08.13 - Közérdekű adatigénylés a felszín alatti vizek térképére PVKH
2024.06.13 - Közép-Dunavölgyi vízügyi igazgatóság (KDVVIZIG) állásfoglalás kérelme
2024.08.12 - Ismételet kérdéseink KDVVIZIG-hez
2024.08.26 - Közérdekű adatigénylés a felszín alatti vizek térképére KDVVIZIG
A társulat több éves fennállásnak alkalmával most előszőr kapott az polgármesteri hivataltól felszólító levelet, hogy készítse el az adó bevallását és fizesse meg a helyi iparűzési adót, amit eddig sosem igényeltek.
Megdöbbenéssel fogadtuk a levelet, hiszen a társulat nem profitorientált és nem minősül gazdasági szervezetnek.
Társulatunk megkereste előszőr a hivatalt, de a törvényi határidőn belül (15 nap), nem kaptunk választ.
Ezért a pénzügyminisztérium illetékes államtitkárától kértünk állásfoglalást. Ugyanakkor a kétely ellenére a társulat elkészítette a bevallást a hivatal számára, nehogy jogsértésre kerüljön sor az ügy tisztázása közben.
Az államtitkár úr hivatalának válasza azonban egyértelmű:
"az érintett víziközmű társulat nem végzett a közfeladatán és az ahhoz kapcsolódó helyreállítási munkálatokon kívül adóköteles iparűzési (vállalkozási) tevékenységet (s ekként nem keletkezett a Htv. szerinti nettó árbevétele sem), nem tekinthető az iparűzési adó alanyának."
Mellékletek:
2023.08.25 - XVIII/35463-1/2023 Polgármesteri hivatal adóiroda felszólító levele (Publikus)
2023.08.29 - TTM0026/2023/12 - Társulat kérvénye a Pénzügyminisztériumtól (Publikus)
2023.08.11 - TTM0026/2023/11 - Társulat válaszlevele az adóirodának (Publikus)
2023.10.05 - PM/7221/1/2023 - Pénzügyminisztérium válaszlevele (Publikus)
2023.10.09 - TTM/0026/2023/13 - HIPA bevallása alóli mentesítés kérés (Publikus)
2023.11.08 - XVIII-35463-5-2023 - Polgármesteri hivatal adóiroda válasza a törlésről (Publikus)
Ez az ügy kifejezetten a társulat adózására vonatkozó és nem a frankhegyi tulajdonosokra.
A Budaörs Önkormányzatának képviselő testülete 2022.02.25-én módosította a súlykorlátozott forgalmú helyi közútra történő behajtásról szóló rendeletét. Az alábbi szövegezés került bele:
(1) A hatóság az elvi közútkezelői hozzájárulást megtagadhatja, ha
a) a kérelem nem tartalmazza az ügyszámát
aa) a kötelező szakmai konzultáció eredményét lezáró nyilatkozatnak, vagy
ab) a településképi bejelentési eljárásnak.
b) a kérelemhez nem mellékelik
ba) a végleges építési engedélyt,
bb) az egyszerű bejelentés igazolását.
c) a kérelemben szereplő építkezés
ca) a hatóság rendelkezésére álló adatok alapján jogellenes,
cb) a hatáskörrel rendelkező eljáró hatóság döntése alapján nem lehetséges,
cc) olyan terv alapján történik, amely a kötelező szakmai konzultációnak nem felelt meg,
cd) olyan ingatlanon történik, amelyet szabályozási vonal érinti és még nem rendezett a telek,
ce) kivitelezése során eltértek az engedélyezett, vagy igazolással rendelkező tervektől,
cf) előtt nem nyújtottak be előzetes kertészeti tervet, vagy nem az abban foglaltaknak megfelelően végzik a kivitelezést,
cg) előtt nem kértek fakivágási engedélyt, vagy nem teljesítették az engedélyben foglaltakat
Ezzel együtt a közútkezelő kihelyezte Frankhegy összes belépő útjára az 5 tonnás súlykorlátozó táblát.
Társulatunk nem értett egyett ezzel a döntéssel, hiszen az a tulajdonosi jogosultságokat mélyen korlátozza, ellehetetlenít minden fajta törvényes karbantartási és építési munkálatokat.
Törvényességi felügyeleti eljárást kezdeményeztünk, melynek eredményeképpen a Pest Vármegyei Kormányhivatal kérvényezte a képviselő testülettől a rendelet módosítását és a korlátozó intézkedés törlését.
2022.02.25 - 27/2021. (XII. 10.) Alap rendelet módosítása (Publikus)
2023.05.03 - Pest Vármegye kormányhivatalának törvényességi felügyeleti eljárás kezdeményezésére (Publikus részlet)
2023.06.05 - Törvényességi Felügyeleti eljárás megkezdése (Publikus)
Mi frankhegyiek számtalanszor szembesülünk azzal a tévhittel, hogy semmilyen követelésünk nem lehet - az egyébként belterület/üdülőövezet minősítésű – terület fejlesztésére, hiszen nem fizetünk adót!
A tévhitek eloszlatását azzal kell kezdenünk, hogy a frankhegyi érdekeltek két szerepkörben nyilvánulnak meg:
Egyrészt, mint a Budaörs Frankhegy Viziközmű Társulat (Társulat) tagjai, akiket, mint jogi-személyt, nem terhel adófizetési kötelezettség, a speciális közérdekű tevékenységére tekintettel, melyet a vízgazdálkodásról szóló törvény (Vgtv.) határoz meg, és amely alapján az adó-jogszabályok mentesítik Társulatunkat. Így mentesülhettünk a Pénzügyminisztérium állásfoglalása alapján a HIPA kötelezettség alól. (A teljes dokumentum anyag megtalálható a „Helyi iparűzési adó” ügyiratban!")
Másrészt Társulaton kívül tulajdonosi minőségben jelennek meg a Frankhegyiek, akiket az alábbi helyi adók fizetésének kötelezettsége terhel:
Építményadó: az építményadóról szóló - többször módosított - 11/1991. (VII.26.) ÖKT. rendelet alapján. (Legutolsó módosítás: 22/2020. (X.01.) ÖKT. rendelettel)
Telekadó: a telekadóról szóló – többször módosított - 10/1993. (VI.07.) ÖKT. rendelet alapján. (Legutolsó módosítás:22/2020. (X.01.) ÖKT. rendelettel)
A tévhitek elkerülése érdekében, annak bizonyítására, hogy a frankhegyiek súlyos száz millió forintokat fizettek be a két adónemnek megfelelően az önkormányzat kasszájába, - és nem mások adóforintjait kívánják elvonni a közművesítésre -; közérdekű adatigényléssel éltünk a Polgármesteri Hivatalhoz annak kimutatására, hogy az elmúlt 6 évben mennyi adót fizettek a frankhegyi tulajdonosok.
Adatigénylésünkre a Hivatal a mellékelt táblázatot bocsájtotta rendelkezésünkre. Ha az összegeket alapul véve, a rendeletek hatálybalépésének éveire visszavetítve kalkulálunk, a végeredmény: minimum 300 mFt.!
Amikor Frankhegy belterület/üdülőövezete víz – és csatornahálózatának - első sorban önerőből történő - megvalósításához kérünk: adózásunkhoz mért, és a Vgtv. által garantált költségvetési támogatást – akkor senkitől nem vonunk el fejlesztési pénzt!
Melléklet:
Adó rendeletek (Publikus)
2022.11.16 - Közérdekű adatigénylés Budaörs Város Önkormányzat jegyzőétől (Publikus)
2022.12.02 -IV-116-3-2022 116-2 Közérdekű adatigénylés telek/építmény adó kapcsán válasz (Publikus)
Társulatunk pert indított Budaörs város Önkormányzata ellen, mivel a 2017-es együttműködési megállapodás egyes részei törvényellenesek voltak.
2017.10.05 132/2017 Településfejlesztési Együttműködési Szerződés és mellékletei (ÖNK/SZ/2017/507) (Tagi)
2020.12.04 - 00096-0037_2020 Frankhegy VKT VIZIG álláspont és javaslat (Tagi)
2021.04.27 - 7.G.40.014_2021 Előkészítő irat önkormányzat részéről (Tagi)
2021.06.15 - 7.G.40.014_2021 Kereset levél BVÖP alperes (Tagi)
2021.12.27 - 7.G.40.014_2021 Soron kívüli eljárás iránti kérelem (Tagi)
2021.12.30 - 7.G.40.014_2021 Soron kívüli eljárás elrendelés (Tagi)
2022.01.18 - 7.G.40.014_2021 Önkormányzat Ellenkérelem és viszontkereset (Tagi)
2022.02.03 - 7.G.40.014_2021 Társulat írásbeli ellenkérelem (Tagi)
2022.04.28 - 7.G.40.014_2021 Társulat Beadvány (Tagi)
2022.04.13 - 7.G.40.014_2021 Tárgyalási jegyzőkönyv (Tagi)
2022.06.17 - 7.G.40.014_2021 Tárgyalási jegyzőkönyv (Tagi)
2022.06.17 - 7.G.40.014_2021 Elsőfokú ítélet (Tagi)
2022.09.02 - 7.G.40.014_2021 Társulat fellebbezés (Tagi)
2022.11.02 - 7.G.40.014_2021 Önkormányzat fellebbezési ellenkérelem (Tagi)