"35. § * (1) A társulat közfeladatait szolgáló tevékenységét érdekeltségi területén végzi.
(2) * A víziközmű társulat tagjai az érdekeltségi területen ingatlantulajdonnal rendelkező vagy az ingatlant egyéb jogcímen használó természetes és jogi személyek, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek.
Tehát a törvény értelmében akinek ingatlana van, azaz tulajdonjoga egy ingatlanban a Frankhegyen, úgy automatikusan tagja a társulatnak. Ugyanúgy mind Budaörs városának.
Tag lehet mindenki, akinek érdekeltsége van a társulat működésében, vagyis aki érintett az adott területen:
Ingatlantulajdonosok (pl. telektulajdonosok, háztulajdonosok).
Azok is, akik nem tulajdonosok, de használják az ingatlant jogcímen (pl. bérlő, haszonélvező, szolgalmi jog jogosultja).
Nem csak magánszemélyek tartozhatnak ide, hanem:
Jogi személyek (pl. cégek, alapítványok, önkormányzatok).
Jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek (pl. betéti társaság, közkereseti társaság).
1. Ingatlanérték-növekedés
Egy olyan ingatlan, ahol van vezetékes ivóvíz és csatorna, sokszor a többszörösét éri egy közmű nélküli teleknek.
Piaci példák mutatják, hogy egy közművesített telek ára akár 2–3-szorosa is lehet a közmű nélkülinek.
Ez nemcsak komfortot jelent, hanem konkrét, forintosítható vagyongyarapodást.
2. Az ivóvízhez jutás alapjog
Az ivóvíz alapvető emberi jog és közszolgáltatás, mégis Frankhegyen és más hasonló övezetekben ez ma sérül.
A társulat az a forma, amely összefogja az érintetteket, hogy mégis legyen vezetékes ivóvíz és csatorna.
Ez nem luxus, hanem alapfeltétel az emberhez méltó élethez.
3. Önkormányzati feladat pótlása
Az ivóvízellátás és csatornázás önkormányzati kötelező feladat lenne.
Budaörs Város Önkormányzata azonban nem látja el ezt a feladatát Frankhegyen.
Ezért kell a társulat, amely átveszi a közfeladat szervezését és megvalósítását.
A társulat nélkül nem történne előrelépés, maradna a vízhiány és az ingatlanok elértéktelenedése.
4. Közfeladatot ellátó jogi személy
A víziközmű-társulat nem magáncég, hanem közfeladatot ellátó jogi személy.
Törvény szabályozza a működését, közérdeket képvisel.
A tagok közössége dönti el, mire költi a befizetéseket, milyen ütemben haladjon a közműépítés.
5. Érdekképviselet
Egy tulajdonos egyedül, gyenge érdekérvényesítő.
A társulat viszont több száz, akár ezer ingatlantulajdonos közös érdekeit képviseli, így sokkal erősebb tárgyalópartner:
az önkormányzattal,
a víziközmű-szolgáltatóval,
a kormányzati szervekkel.
Ha tag vagy, akkor a társulat a te érdekeidet is képviseli – jogszerű keretek között, közfeladat ellátására hivatkozva.
A Budaörs Frankhegy Víziközmű Társulat tagsága nem önkéntes, nem önkéntes alapon szerveződő Társulat vagyunk. Nincs szükség hozzájárulására, jelentkezésre vagy bármilyen nyilatkozatra. A tagságot nem lehet felmondani, mivel a társulat érdekeltségi területén belül rendelkezik ingatlannal. Az Ön tagsága csak abban az esetben szűnik meg, ha eladja ingatlan tulajdonrészét a Társulat érdekeltségi területén; így az új tulajdonos lesz tag.
A Budaörs Város Önkormányzata a helyi építési szabályzatban az épületek felépítéséhez vagy fennmaradásához a közművek meglétét kötölezően írta elő. Ez azt jelenti, hogy ha Önnek van ivóvíz hálózati rákötése és érvényes szerződése a Fővárosi Vízművekkel, de szennyvízcsatornája nincs, akkor addig a Társulat tagja marad amig nem valósul meg a csatorna kiépítése.
FIGYELEM! Az ívóvíz megléte egyértelműsíti, hogy a keletkezett szennyvizet Önnek kötelessége ártalmatlanítania ellenkező esetben környezetkárosítást valósít meg! Erről a hatóságok és más szervezetek kérhetnek igazolást.
„A társulat közfeladatait szolgáló tevékenységét érdekeltségi területén végzi.”
Ez azt jelenti, hogy a víziközmű-társulat nem az egész országban vagy bárhol működhet, hanem csak azon a földrajzilag meghatározott területen, amelyet az alapító okiratában, határozatában kijelöltek.
Ez az ún. érdekeltségi terület – vagyis ahol a társulat közfeladatokat lát el (pl. vízellátás, csatornázás, vízelvezetés kiépítése).
Magyarán: csak azon a körzeten belül tevékenykedhet, ahol az ingatlantulajdonosokat a közfeladat (pl. víziközmű építés, üzemeltetés) érinti.
Minden tagnak kötelessége a jogszabályok és alapszabályunk szerint a Társulatot értesítenie adatainka változásában. Ez azt jelenti hogy akár az email címe, akár a lakcíme, akár a tulajdonosi jogköre megváltozott tájékoztatnia kell minket. Erre rednszeresítettünk egy formanyomtatványt: ADATEGYEZTETŐ
Nem áll módunkban azokat a tagtársakat értesíteni a Társulat működésével kapcsolatba akikhez nincsenek meg az elérhetőségeink. Az elérhetőségek felkutatása hatalmas energiárt és rengeteg időt vesz igénybe. Igy Önhibánkon kívül Ön elmulaszthat fontos információkat. Azonban fontos megjegyezni a tájékozódás az Ön joga, igy bármikor érdeklődhet honlapon, facebookon vagy E-mailben.
Az értesítések módja elsősorba elektronikusan történik, azaz E-mail-en, Honlapon, Facebook-on és hírlevélben. A hivatalos közleményekről E-mailen vagy ügyfélkapun küldünk értesítést . Továbbá az Önkormányzat hirdetőtábláján és a Frankhegyi 4db információs táblán elhelyezzük a hirdetményt.
Aki nem rendelkezik elektronikus elérhetőséggel az nyilatkozhatsz, hogy postai úton kér kézbesítést, azonban ezt a költséget át kell vállalnia, hiszen nem elvárható a többi tulajdonostól, hogy ezt az összeget ők fizessék.
Ezt a kérdést a Budaörs Város Önkormányzatának képviselőtestületének kell feltenni. A polgármester szándékosan akadályoztatja a fejlesztéseket.
A Tásulat vezetése több 100 munkaórát tett bele és egyeztetett az önkormányzattal és kormányhivatalokkal, hogy a partnerség létrejöjjön. Sajnos csak törvényességi vizsgálatokat és feljelentéseket kapott a társulat az önkormányzattól, hozzájárulást nem.
Igy kérünk minden kedves tagtársat írjon a képviselőnek és kérje számon a törvény által előírt fejlesztést az Önkormányzat mulasztását.
Ezzel szemben a Társulat végzi a munkáját, a tervek készen állnak, a költségek elosztásra kerülnek, a részleteket a támogatás esetén azonnal ki tudjuk dolgozni. Két projekt fut jelnleg, amiben sajnos nem kaptuk meg még mindig az önkormányzati hozzájárulást.
Tekintse meg a Frankhegyért Egyesület Youtube csatornáját ahol videóban magyarázzuk elmi történik: https://www.youtube.com/@frankhegyert
IGEN, erősen javasolt. A Társulati tagoknak jogszabályi és alapszabályban rögzített kötelessége időre befizetni a közgyűlés által meghatározott hozzájárulást. Az elmaradás esetén többszöri tájékoztatással felszólítjuk a tagtársakat, majd a 16 000.- forintos késdelemi költségtérítés és a késdelemi kamat kerül felszámításra.
Ha ez után sem kerül befizetésre a tartozás, átadjuk Budaörs jegyzőjének a tartozást, amit ő adó formájában hajt be. De ebben az esetben más díjak is felszámításra kerülhetnek.
A Társulat vezetősége soha senkit nem fenyegetett vagy állt szándékában fenyegetni!
Előszőr mindig értesítőt/tájékoztatót küldünk a közgyűlési határozatokról. Az év során többször küldünk egyenlegközlőt, hogy senkit ne érjen meglepetés a tartozásával kapcsolatban. A befizetési határidő lejárta után (több hónappal is akár) fizetési felszólítást küldünk.
Bármelyiket is kapja meg a 160/1995. (XII. 26.) Korm. rendelet szerint kötelező elemként az alábbiakat kell a levélben megírnunk. Ez nem választható opció, ez jogszabályi kötelességünk. A hangvétel fenyegető lehet, mert száraz jogi szöveg, amit nem lehet kedves baráti stílusban megírni. Ezt egyébként minden más szolgáltató számláján is megtalálja, csak ott már megszokta vagy nem veszi észre.
13. § (1) Az alapszabály szerinti érdekeltségi hozzájárulás alapját jelentő érdekeltségi egység
(2) Az érdekeltségi hozzájárulás mértékét az alapszabályban meghatározott érdekeltségi egységre eső hozzájárulásnak és az érdekeltségi egységek számának a szorzata adja. Az érdekeltségi hozzájárulással kapcsolatos taggyűlési határozatról a tagot az intézőbizottság elnöke írásban értesíti.
Az értesítésben meg kell jelölni:
a) a fizetési kötelezettség jogalapját;
b) a taggyűlési határozat számát;
c) az érdekeltségi egységre eső hozzájárulás mértékét;
d) a tag érdekeltségi egységeinek számát;
e) az érdekeltségi hozzájárulás összegét;
f) a befizetés módját;
g) a befizetés határidejét;
h) a befizetés elmulasztásának jogkövetkezményeit;
i) a jogorvoslati lehetőséget.
Az Alapszabály 4§ szakasz 9. pontja szerint:
"Amennyiben a Társulat tagja nem tesz eleget bármely fizetési kötelezettségének határidőre, abban az esetben a Társulat jogosult 16.000.- Ft. késedelmi költségtérítést felszámítani a késedelembe esett érdekeltségi egységenként."
A Társulat vezetése nem tartja fairnek, hogy a rendesen és jogszerűen eljáró, az érdekeltségi hozzájárulást fizető tagok állják a többletköltségeket, azok helyett akik szándékosan vagy saját gondatlanságukból nem fizetik be.
A költségek amiket állnia kell minden tagtársunknak :
1745.- Ft a postaköltség (ajánlott étrtivevényes levél) ez több mint a negyede az 5000.- forint működési költségnek kb 600 levelet kell küldeni évente
Több száz felszólítólevél nyomtatási költsége, a papít, boríték több 10 000.- forint éves szinten
Munkadíj: A levelek egyesével való kiküldése hivatalos rendszerből vagy csomagolása és tömeges levélfeladása diákmunka igénybevételével éves szinten 200-250 000.- Ft.
Munkadíj: Az extra könyvelés miatt, a rossz helyrajzi számra befizetett összegek, a gondatlan utalások miatt a könyvelői díj kb 950 000.- Ft/év
Munkadíj: Társulat vezetőségének több mint egy heti munkája szabadidejéből a könyveléssel val egyeztetés, adatok kigyűjtése, leveleek legenerálása (ez a tagoknak nem kerül pénzébe, társadalmi munkában végezzük ÖNÖKÉRT)
Természetesen ha a tagtársak időre befizetnék a hozzájárulást, nem írnák el a helyrajziszámukat, a fenti költségek tizedére csökkennének. De sajnos nem ez a helyzet.
Minden tájékoztatóban, értesítőben, vagy fizetési felszólításban benne vannak az utalás pontos részletei. Da ha esetleg elveszett a levél, akkor a Kapcsolat menü pont alatt megtalálja a részleteket.
Kérjük figyeljen rá, hogy működési vagy fejlesztési költségről van szó, illetve a közlemény rovatba mindig csak a helyrajzi számot írja, nem kell mellé semmilyen más szöveg vagy magyarázat.
Nem. Az utalás természetesen nem veszik el, könyvelésre kerül, de túlfizetés keletkezik. Így az könyvelési gondot okoz, valamint a befizetési kérelem jogcíme és az összeg nem egyezik.
A Társulat nem tagok alapján könyvel, hanem érdekeltségi egység, azaz ingatlan alapján. Így a Társulat szempontjából lényegtelen ki fizeti be az összeget. Több tulajdonostárs esetén, egymás között kell lerendezniük a tartozás szétosztását, de a teljes összegnek be kell érkeznie a BFVT számlájára.
A Társulat nem cég, nem kell számlát, blokkot, nyugtát kiállítanunk. Évente több alkalommal küldünk egyenlegközlő levelet. A könyvelés az ingatlan, azaz az érdekeltségi egység alapján, minden követelést és tartozást nyomonkövet.
Társulatunk működésének anyagi hátterét a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII törvény határozza meg:
„A víziközmű társulat vagyona 44. § * (1) A víziközmű társulat a tagok hozzájárulásából, valamint az érintett helyi önkormányzat és az állam költségvetési, illetve egyéb támogatásaiból látja el a közcélú feladatait.”
A tulajdonosok támogatást kaphatnak az államtól, önkormányzattól vagy pályázat útján nyerhetnek pénzt. Jelenleg a terület fejlesztéséhez a tulajdonosok beleegyeztek a saját finanszírozásba.
Ezzel szemben a Frankhegyi adóból befolyó összeget az Önkormányzat nem Frankhegyre, hanem a település többi részének fejlesztésére használja, mert a szaVazatok ott számítanak.
Igy jogos az állítás, hogy a frankhegyiek finanszírozzák jelenleg Budaörsöt.
Társulat vezetésének nem célja büntetni! Ellenben kötelességünk megvédeni a Társulat vagyonát, amit a tagok befizettek. A szándékosan be nem fizető tagok miatti többletköltséget valakinek állnia kell.
Ettől függetlenül előfordulhat olyan életkörülmény vagy hiba ami miatt méltányosság kérhető. Minden esetben igyekszünk a lehető leghamarabb elbírálni a kérelmet és pozitívan dönteni.
A felszólító és tájékoztató levelekben minden alaklommal beleírjuk, hogy ilyen esetben kérjük írjanak a frankhegyviz@gmail.com címre.
Budaörs Város Önkormányzata és Polgármesteri Hivatala a Társulat által a 2/2021. (V. 03.) IB határozat alapján a tagok részére kiadott és Frankhegy közművesítésének helyzetéről szóló „Nyilatkozat” törvényességét vitatta, és a mai napig vitatja a Budapest Környéki Törvényszék 7.K.702.219/2020/25. számú jogerős ítéletében foglaltak ellenére. Ítéleti indokolás részlet: (Felperes: Budaörs Város Önkormányzata)
„A közműellátottság meglétével kapcsolatosan a felperes eredménytelenül hivatkozott arra, hogy az, az építési engedély kiadásának feltétele lenne. A bíróság irányadónak tekintette a Kúria Önkormányzati Tanácsának .... számú döntését. Ebben a Kúria kifejtette, hogy a települési önkormányzatnak nincs felhatalmazása arra, hogy rendeletében az építési engedély kiadásának feltételéül a teljes közművesítettség meglétét írja elő. A központi jogszabályok a használatbavételi engedélyhez kötik a közművesítettség igazolását. Ugyanakkor a hatóság az építési engedély iránti egyedi kérelmek elbírálása során figyelemmel lehet arra, hogy a közműellátás a használatbavételi engedély megkéréséig biztosítható-e. A Kúria okfejtését követve az alperes az eljárása során vizsgálta azt, hogy a használatbavételi engedély kiadásáig biztosítható-e a telek közművesítése. Ennek igazolásául elfogadta a Víziközmű Társulat nyilatkozatát, amit a felperes megcáfolni nem tudott.”
Azóta E-közmű rendszer üzemel Magyarországon mely egy hivatalos minden közművesítéssel foglalkozó céget/szervezetet átfogó rendszer., amelynek részE Társulatunk is.
Sajnos egyre többször tapasztaljuk, hogy mind a Város vezetése, mind bizonyos „szószólók” részéről elhangzanak a Társulat törvényes tevékenységét megkérdőjelező kijelentések, amelyek különösen „veszélyesek” a tanúra nézve, ha polgári perben vagy közigazgatási eljárás során hangzanak el vagy íródnak le.
A Társulattal szemben 2022. március 29. napján hivatalból törvényességi felügyeleti eljárás indult a Polgármesteri Hivatal átirata (azaz javaslata!!), valamint egyik tagtársunk, ahhoz mellékelt beadványa alapján, melynek „summás” összefoglalója, hogy Társulatunk „minden eddigi tevékenysége törvénysértő”.
A Cégbíróság 2022. július 22-én kelt Végzésével az eljárást megszüntette, mert nem talált semmiféle törvénysértést a Társulatunk működésében.. A 2022. szeptember 2-án kelt Végzéssel pedig az jogerőre emelkedett.
Azóta több hasonló indítványt nyújtottak be, de mindegyik megerősítette, hogy a társulat jogszerűen, a jogszabályok által megszabott és megengedett keretek között működik, dolgozik.
Budaörsi Város vezetése előszerettel hangoztatja, hogy nincs koncepció terv.
Több koncepció tervet készített a Tásulat az évek során. Ezeket minden tagtársunknak elérhetővé tettük, azokat lehet tanulmányozni. A legutolsó átfogó koncepció terv, vagyis tervek az Aquacomplex Kft által készített tervek. Ezeket az Akták menüpont alatt érhetőek el.
Nem.
A 1995. évi LVII. törvény a vízgazdálkodásról egyértelműen meghatározza, milyen tevékenységeket végezhet egy víziközmű társulat:
"38. § A víziközmű társulat közfeladatként kizárólag a település, vagy több település esetén az együttesen ellátható települések belterületi, illetve lakott területi részének közműves vízellátását, szennyvízelvezetését, szennyvíztisztítását, a belterületi vízrendezést és csapadékvíz-gazdálkodást szolgáló vízilétesítményeket hoz létre, illetve fejleszt. A víziközmű társulat az e törvényben meghatározott közfeladatán és az ahhoz kapcsolódó helyreállítási munkákon kívül egyéb tevékenységet nem végezhet."
Ennek értelmében nem építhet utat, nem szabályozhat ki és nem rendelkezhet más közművek meglétéről.
A víziközmű közművesítésének szintén nem feltétele más közművek múltbeli, jelenlegi, illetve jövőbeli megléte.
Budaörs Város Önkormányzata, mint felperes valamennyi üdülőépületre a Pest Megyei Kormányhivatal által kiadott építési engedélyt megtámadott; a fentieken túl többek között azzal az indokkal, hogy Frankhegy egész területére csúszásveszély jellemző.
Lévay Tibor geológus, geofizikus és környezetvédelmi szakértő (BPMMK Mérnökkamara: 01-1949), az ATLAS Innoglobe Kft. ügyvezetője Budaörs Város Önkormányzatának megrendelésére 2005. szeptember hónapban Általános Építésföldtani és Geotechnikai Szakértői Véleményt (továbbiakban Véleményt) készített. Ezen vélemény alapján „Összefoglaló geológus szakértői vélemény” elkészítésére került sor, mely a Budapest Környéki Törvényszék 3.K.702.880/2020. sz. perében benyújtásra került.
Szó sincs tehát általános csúszásveszélyről Frankhegy területén! Városunk Önkormányzata a szakértői Véleménnyel szemben, - saját önös érdekében – állít valótlan tényeket a Törvényszék több eljárásában.
A közművek egymástól való elhelyezkedését biztonsági távolságnak hívják és MSZ szabvány szerint kell megtervezni. Ez alapján 4,5 méterbe a víz-, csatorna-, gáz-, elektromos- hálózatok egymás zavarása nélkül elhelyezhetőek.
A közműveknek van az épülettektől is előírt biztonsági távolsága, ennek biztosítására szolgál az ingatlanokon belül az előkert, amely szinte mindig 5 m, csakúgy ahogy a FHÉSZ-ben is (44/2000.(XII.01.)).
A szemétszállítás és a közművek kiépítése a jelenlegi 4–5 méter széles közterületeken is megoldható, hiszen a FŐVÁROSI CSATORNÁZÁSI MŰVEK nyilatkozata szerint a nehézgépjárművek közlekedéséhez mindössze 3,5 méteres útszélességet kell biztosítani.
Frankhegy belterület és üdülőövezet, tehát ugyanúgy Budaörs része, mint a város bármely másik része, fejlesztése az önkormányzat feladata.
Az elmúlt hat évben a frankhegyi ingatlantulajdonosok közel 300 millió forint adót fizettek be a város kasszájába. Ezt közérdekű adatigényléssel az önkormányzat hivatalos kimutatása is igazolja.
Mindez bizonyítja: a frankhegyiek nem mások adóforintjait akarják elvonni, hanem saját hozzájárulásaik és további befizetéseik mellett várják el a törvényben előírt közműfejlesztést, amelyhez az önkormányzatnak pályázati forrásokat is igénybe kell vennie.
2011-ben az Önkormányzat hivatalos tanulmányt készíttetett az AQUA-CONSTRUCT ZRT.-vel. A 13. oldalon az alábbi szöveg olvasható:
"A közelmúltban Budaörs város teljes szennyvízgyűjtő területére az AQUA- CONSTRUCT ZRT. teljes felmérést és szállítóképesség vizsgálatot végzett.
A vizsgálat folyamán a Frankhegy teljes területének csatornázása esetén számított távlati szennyvízterheléseket is figyelembe vették.
Megállapítható, hogy a városi csatornahálózat befogadóként szóba jövő 7 db csatorna szakaszainak átépítésére, illetve bővítésére nincs szükség, mert az adott szennyvízterhelést a meglévő (DN 200) csőátmérőkkel, nagy biztonsággal el tudják majd vezetni."
A teljes tanulmány megtalálható itt.
TÖRSVÍZ által kiadott elemzés részlete pedig:
„TÖRSVÍZ Csatornamű Üzemeltető és Szolgáltató Kft. 4721/2/2003. sz. véleményében kiemelte, hogy a Frankhegyre tervezett szennyvíz mennyiségének fogadására a budaörsi hálózat alkalmas.”
Főmterv által készített prezentációban megtalálható, hogy 2021.05.31-vel zárult BKISZ keretében a reptéri átemelő átépült, épült egy új átemelő a szennyvíztelep mellett, és Budaörs szennyvize át lett kormányozva az FCSM rendszerébe, és a központi szennyvíztelepre jut közvetlenül.
A fejlesztés sarokpontjai:
Normál üzemben, csúcsidőben 280 l/s
Reptéri átemelő átalakítása
Meglévő szennyvíztelepen új átemelő építése
2 db meglévő átemelő megszüntetése
Jelenleg ~5.000 m3/d, távlatban 8560 m3/d
A rendelkezésre álló adatok alapján így lehet következtetni, hogy 70% további tartalék van a rendszerben.
Azóta a csatornahálózatot tovább fejlesztették és mégtöbb kapacitás áll rendelkezésre.
Frankhegy teljes beépülése esetén és amennyiben a Budaörs Város Önkrományzata lakóövezetté minősítené át a területet is csak kb. 1500-2000 fővel nővekedne a lakosságszám, ami bőven kevesebb, mint 10%-a Budaörs lakosságának
Frankhegy üdülövezet, nem lakóövezet!
Frankhegy északkeleti részét a tulajdonosok jelentős része közvetlenül Budapest XI. kerületéből közelíti meg, ez a fogalom tehát nem terheli Budaörs főútját.
Frankhegy kiterjedése K-Ny-i irányban kb. 2km, az autóforgalom ennek megfelelően megoszlik.
A Merengő utca környéke jelenleg is ellátott vezetékes vízzel, még sincs elviselehtetlen autóforgalom.
Az üdülőövezet sem óvodai, sem iskolai bővítést nem igényel
Budaörs Város Önkormányzata több téves információt adott már a leendő vagy jelenlegi tulajdonosoknak, amit sokan az utánanézés hiánya miatt elhisznek. Hogy ez akarattal vagy akaratlanul történik, azt a Társulatnak nem tiszte eldönteni, Önre bízzuk.
Jelenleg változtatási tilalom van 2027. júlis 1-éig!
2027-re kell az Önkormányzatnak elkészítenie a szabályozási tervet és a helyi építési szabályzatot. Jelenleg csak egy papír alapú, a mai kor követelményeinek nem megfelelő szabályozási terv van. Ezen felül az Önkormányzat által nemrég elfogadott Budaörs Fenntartható Városi Mobilitási Terv Frankhegy kiszabályozását 2030-ra ígéri. Kérdés, hogy ha 2027-re el kell készülni a tervekkel, miért került 2030-as dátum a mobilitási tervbe...
Ettől függetlenül építési engedélyt lehet kérni és döntést is hoz a kormáyhivatal. Ebben a Frankhegyért Egyesület jogi ségítséget és tanácsadást tud nyújtani.
Nem igaz.
Mint minden statisztikát lehet kozmetikázni. Az Egyensúly Intézet (https://egyensulyintezet.hu/) minden évben készít egy tanulmányt. A tanulmány módszertani leírásában az áll, hogy a statisztikai változók a KSH, a TeIR, illetve a Geox Kft. adatbázisaiból származnak. Azonban ezekbe az adatbázisokba Budaörs szolgáltatja az adatokat.
Döbbenten lehet tapasztalni, hogy Budaörsön 97%-ban ki van építve a víz. Egyszerűen Budaörs 15%-át, Frankhegyet nem vették bele a statisztikába.
Tekintse meg a Frankhegyért Egyesület Youtube csatornáját ahol videóban magyarázzuk elmi történik: https://www.youtube.com/@frankhegyert
A Társulat cégbíróság által bejegyzett közfeladatot ellátó jogi személy. Minden egyes forinttal el kell tudnia számolni és ezek nyilvánosan is elrhetőek a beszámolókban.
Sajnos, az ellenérdekelt, tájékozatlan tagok a pletykák terjesztésével a Társulat jó hírnevének megsértését követik el. Ez ellen szigorúan és határozottan fellépünk minden esetben.
A befizetett hozzájárulások felhasználását minden évben a pénzügyi beszámoló keretében ismertetjük.